۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۷۰۶۰۶
آیت الله طبرسی مطرح کرد؛

نظارت دولت بر بازار باید بیشتر شود| تقدیر از مواضع قاطعانه رییس جمهور در اروپا

امام جمعه ساری به مشکلات اقتصادی کشور و وضعیت امروز بازار اشاره کرد و با بیان این که نظارت دولت بر بازار و تنظیم آن باید بیشتر شود، گفت: متأسفانه به دلیل عدم نظارت صحیح در بازار شاهد به وجود آمدن سلطان سکه هستیم.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت رییس مذهب تشیع، از دوران امام صادق(ع) به عنوان اوج شکوفایی فرهنگ دینی عنوان کرد و گفت: جایگاه امروز شیعه در جهان مرهون تلاش ها و مجاهدت های علمی آن امام همام است.

وی با بیان این که امام صادق(ع) همه فشارها و تهدید ها را برای اعتلای اسلام ناب شیعی تحمل کردند، افزود: آن امام همام در لباس تدریس و تأسیس مکتب انسان ساز شیعه، جهادی راستین انجام دادند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز شیعه عزت و عظمت خود را مدیون تلاش امام صادق(ع) است، خاطرنشان کرد: تلاش های علمی آن حضرت مانع رشد و گسترش مکاتب و اندیشه های انحرافی شد.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز فقه شیعی که از سوی آن امام همان پایه گذاری شد در دنیای اسلام از بالندگی و پویایی خاصی برخوردار است، افزود: باید مراکز حوزوی و دینی بیشتر از ظرفیت بالای فقه شیعی در مسائل روز جامعه استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که متأسفانه در ادوار مختلف همواره گروه هایی برای ضربه زدن به فقه پویای شیعه تلاش کردند، گفت: اما با ایستادگی و مقاومت علمای شیعه این سرمایه ارزشمند برای جامعه امروز حفظ شده است.

وی با بیان این که به برکت تلاش های امام صادق(ع) امروز حوزه های علمیه شیعه از یک جایگاه ارزشمند و والایی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: به برکت همین حوزه های علمیه اسلام ناب در جهان گسترش یافته و هر روز جهان مدار تر می شود.

امام جمعه ساری از حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین مراکز تولید، نشر و گسترش علم دین در جهان یاد کرد و گفت: باید تلاش شود این مراکزی که به همت والای امام صادق(ع) پایه گذاری شده حفظ و تقویت شود.

آیت الله طبرسی با بیان این که فرهنگ غنی که به برکت امام صادق(ع) گسترش یافته با قدرت حفظ شود، افزود: باید به منظور ارج نهادن به تلاش های آن حضرت دهه صادقیه در کشور ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رییس جمهور به دو کشور اروپایی اشاره کرد و با بیان این که موضع شجاعانه و قاطعانه آقای روحانی قابل تقدیر است، گفت: به دلیل همین شجاعت و قاطعیت رییس جمهور سردار سلیمانی نیز از این مواضع تشکر کرد.

امام جمعه ساری با بیان این که دو موضع قاطع رییس جمهور در اروپا موجب خوشحالی دوستان شد و پشت دشمن را شکست، افزود: انتظار ما نیز از رییس جمهور اسلامی ایران چیزی غیر از این نبود.

وی با تأکید بر این که مبارزه ما با رژیم صهیونیستی، آمریکا و دیگر دشمنان برای ما یک اصل استراتژیک است، خاطرنشان کرد: این راهبرد چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و تغییر ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی کشور و وضعیت امروز بازار اشاره کرد و با بیان این که نظارت دولت بر بازار و تنظیم آن باید بیشتر شود، گفت: متأسفانه به دلیل عدم نظارت صحیح در بازار شاهد به وجود آمدن سلطان سکه هستیم.

وی با تأکید بر این که مردم با شنیدن چنین خبرهایی ناامید می شوند، بیان داشت: مسؤولان باید با افرادی که به دنبال اخلال در بازار کشور هستند به شدت برخورد کنند تا شاهد بروز چنین مسائلی نباشیم.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی داخلی برای مقابله با توطئه های دشمنان تأکید کرد و گفت: دنیا بداند که همه ما یک صف واحدیم و با قدرت از آرمان ها و ارزش های انقلاب دفاع و حراست می کنیم./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات